Hockey7

In de afgelopen jaren is het aantal doordeweekse avondcompetities behoorlijk gestegen (komend seizoen zien we weer een stijging (+35%) van deelnemende teams). Meer en meer komen we hockeyers tegen die (tijdelijk) niet meer op de zondag een hele competitie willen spelen. Zij willen wel blijven hockeyen, maar de weekenden besteden ze graag aan andere zaken dan hockey. Voor deze doelgroep geldt veelal ook dat zij in flexibelere competities wil spelen waarbij er niet elke week een wedstrijdmoment is. Kortom, we zijn op zoek naar meer flexibiliteit binnen het hockey.

Om in deze behoefte te voorzien organiseert de KNHB samen met verenigingen sinds 2017 een Hockey7 competitie op de donderdag- of vrijdagavond. Bedoeld voor de hockeyers die niet meer iedere zondag op het veld willen staan, maar niet willen stoppen met hockeyen.

Hockey7 wordt, zoals de naam al aangeeft, gespeeld in teams van zeven spelers/speelsters. Teams spelen op één avond twee wedstrijden (drieluik) van elk 25 minuten. Er wordt gespeeld op een half veld en zonder keeper en scheidsrechters. Teams bestaan enkel uit heren of enkel uit dames en in sommige regio’s zijn er gemixte teams toegestaan.

Ben je een hockeyer in de leeftijdsgroep 25 tot 45 jaar, ben je hierover enthousiast en wil je meer weten? Uitleg over deze hockeyvorm (regels en dergelijke) vind je op deze pagina. En wil je direct met een team deelnemen aan deze competitie? Dat kan natuurlijk ook! Meld je dan aan bij de desbetreffende Competitieleider van de KNHB.

BRON: KNHB